torsdag 19 juni 2008

Camino de Santiago, dag 7 & 8

Torres del Río - Logroño
Logroño - Najéra

Tva dagar med gassande sol. Landskapet blir torrare och torrare, men ar fortfarande ganska gront. Spanjorerna sager att det ar ovanligt, sa har ars brukar tydligen allt som inte bevattnas vara gult.

Logroño visade sig vara en trevlig ratt sa stor stad, knappt 150 000 invanare och huvudstad i La Rioja. Vi korsar Riojas norra horn, sa vi kommer ganska snart lamna provinsen och komma in i Castilla y Leon.

Igar var mina blasor riktigt hemska och jag var tveksam till om jag overhuvud taget skulle kunna fortsatta idag eller om jag skulle bli tvungen att ta en vilodag. Nar jag vaknade imorse var de mycket battre an jag vantat mig, och idag har det varit helt ok att ga fram till de sista kilometerna. Blasorna verkar inte heller ha forvarrats under dagen, sa jag haller tummarna pa att de ar pa vag att laka... vore obeskrivligt skont om det vore sa, for bortsett fran dem kanns det riktigt bra.

Manniskorna man moter langs vagen ar valdigt trevliga, och det har borjat utkristallisera sig en grupp om ett tiotal personer som haller ungefar samma takt (rattare sagt gar samma distans), sa vi gar ihop ibland eller ses pa kvallarna och ater tillsammans.

2 kommentarer:

mimmi sa...

kan rekommendera compeedplåster mot blåsorna. det är skiten.

Björn sa...

Mmm, har anvant compeed en del... bra grejer!

Men det basta ar nar blasorna borjar laka och hardna och man inte behover nagot... gar snabbare nar man punkterar dem och klammer ut vatskan och sedan anvander (talk)puder pa mornarna, sa det ar vad jag gor...