måndag 16 juni 2008

Camino de Santiago, dag 5

Puente la Reina - Estella

Vadret fortsatter att vara fantastiskt for vandring, idag med vaxlande molnighet. Sol ett par timmar (varmt!) men mest moln. En kort regnskur. Inget allvarligt.

Underlaget har daremot inte varit det basta... flera kilometer av tung, klibbig och hal lera. Skorna vagde det dubbla mot vanligt...

Landskapet fortsatter vara valdigt vackert med rullande kullar, vingardar, sadesfalt, enstaka bergskammar och manga sma byar som man vandrar igenom.

Valdigt trevlig middag igar med totalt 12 pilgrimmer fran Canada, England, Irland, Tyskland, USA, Luxemburg och vi fran Sverige. De flesta fran middagen verkar halla ungefar samma takt, for de startade samma dag som oss och jag har redan traffat flera av dem har pa alberguet i Estella.

Distansen imorgon blir lite langre, 28 kilometer drygt, och jag maste forsoka komma ivag tidigt, for det ar ont om baddar i byn jag vill till. Ska forsoka ga snabbare an idag ocksa, verkar som att det ar tiden som sliter mest pa mina fotter snarare an distansen eller farten, sa vi delar nog pa oss imorgon, for M har ont och vill ga lite langsammare an mig.

Inga kommentarer: