torsdag 27 september 2007

Gästblogg

Andreas skickade ett mail:

Björn har skrivit om Dry Martini och dess varianter och avarter ett par gånger. Björn och jag har även druckit Dry Martini under ganska surrealistiska omständigheter, men det är en annan historia.

För inte så länge sedan fann jag mig iallafall på ett bröllop ute på den skånska landsbygden. När baren öppnade fick jag genast syn på en flaska Bombay Sapphire, och eftersom det är gin nummer två i ordningen på min favoritlista så ville jag naturligtvis ha en drajja.

Tyvärr visade det sig att barpersonalen inte visste var en Dry Martini var och hävdade att de inte hade någon vermouth.

Fint, sa jag, och åminde mig en av varianterna på receptet. Jag bad således om en fyra gin, straight up, i ett glas, och gick ut och ringde Björn och bad honom snegla på en flaska Noilly. Det blev en utmärkt drajja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad kul att på plats komma ihåg denna roliga drajja.
//Malin