onsdag 28 februari 2007

Matvanor

Jag har knappt lagat mat de senaste två veckorna, framförallt eftersom jag varit i min övernattningslägenhet där de totala matlagningsmöjligheterna är de som ges av :
  • Två långsamma värmeplattor
  • En micro
  • En vattenkokare
  • En kaffekokare

Följaktligen har jag levt på färdigmat och krogmat. Och det är inte fy skam.

Några sporadiska nedslag:

  • Lammrostbiffen på Judit & Bertil är i mitt tycke det bästa de haft på menyn.
  • Nils Oscar Barley Wine passar otroligt bra med J&B:s goda lakritspannacotta (med passionsfruktstäcke). Trots att jag egentligen inte gillar lakrits.
  • Både tequilan och champagnen på J&B är fortfarande lika goda som vanligt.
  • På Scandic Anglais köar östermalmsfolket för att komma in till den överfulla baren. Klockan 18 en fredag. Trots att baren rymmer ett par hundra personer.
  • Hotellets grillade biff är mycket god. Men inte prisvärd om man betalar själv. Vilket jag inte gjorde för en gångs skull. Alldeles för sällan jag blir bjuden - mer representation tack!
  • Klientelet på Hotellet är inte alls min kopp te.
  • Sushi Now på Stora Essingen har faktiskt fullt passabel hämt-sushi. Med rejält med wasabi på nigirin. Ingen fegande där inte.
  • Chilin på V och J:s inflyttningsfest i helgen var mördande god. Hemligheten? Koka brynt högrev i öl med massor av chili och spiskummin. Koktid? Tja, uppemot 10 timmar för de som kom sist.

Inga kommentarer: