fredag 19 mars 2010

Aj aj aj!

Mina vänner, jag har mycket dåliga nyheter. Ölkonsumtion innebär en kraftigt ökad risk att attrahera malariamyggor.

M1, jag vet inte hur vi ska kunna hantera denna kunskap vid ett framtida besök hos dig i Ghana! Avstå öl eller ökad risk för malaria...

Notera för övrigt att gravida kvinnor är ännu mer intressanta för malariamyggorna. Huruvida öldrickande i gravid kvinnas sällskap därmed totalt sett minskar risken att bli stucken eller tvärtom ökar den (genom att än fler myggor attraheras) framgår dock inte. Ni kanske kan fälttesta när P&T kommer ner?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, aj, aj...
Tiggros, du är en ständig källa till information och alldaglit vetande. Var eller varför du sökte till dig kunskap om öl och malaria tänker jag inte spekulera om, så vidare det inte har med gungor att göra...

Om Tiddely kommer utgöra en större atraktion som både gravid och/eller öl-konsument får framtiden svara på. Jag har dock fått (högst tvivelaktiga) referenser på att Fernet och mygg inte flyger i samma riktining. Låt oss fälttesta det... kanske mosquitosen biter mer...

Jag har lämnat en motion till FF's styrelse om att ha en förberedande fältövning i Gurkstaden. Vad sägs?

Pålle

Sweden's Ford Fairlane sa...

Alltså - jag har bedrivit grundliga fältstudier och mina empiriska slutsatser lutar snarare åt andra hållet: En hög ölkonsumtion är inte bara bra mot myggor utan det ger en även en lyster i hyn och ett välmående som man knappt kan uppnå i de mer nordligare breddgrader där du befinner dig!

När det däremot faller an på att dricka öl i närheten av gravida så får jag säga att jag ännu inte hittat något hang-out för de gravida kvinnorna. Och att ta med sig en back öl och sätta sig utanför BB känns ju sådär... :)

Jag lovar att hålla er uppdaterade om ytterligare fältstudier!

/M1

Andreas sa...

Men GT då?