fredag 31 augusti 2007

Uppiggande


Som alltid en trevlig fredagskväll på JB. Mustig oxsvansragú och ett par goda öl från Nils Oscar. Väl hemkommen behövde jag något som piggade up lite. Så trots att jag egentligen ogillar fenomenet att kalla allt möjligt för martini faller jag ändå till föga och kallar denna drink:

Midnight Martini
per person

3 cl vodka
1,5 cl kaffelikör
0,5 cl pernod
  • Skaka med mycket is
  • Sila upp i cocktailglas

Var försiktig med mängden pernod. Den tar väldigt lätt över drinken. Lägg för övrigt märke till att kondensen på utsidan av shakern har frusit. När det händer vet man att drinken är ordentligt kall...

1 kommentar:

Jessica sa...

Du har ju öppnat mna ögon för att jag kanske kunde börja "drinka" lite mer även om jag fortfarande inte fattar skillnaden mellan cocktail och allt annat. Just nu har jag en gratis känsla av berusning så vi får ta det senare. Den här var inte riktigt, um, hur ska jag uttrycka mig?, inte riktigt photogenique...