tisdag 11 januari 2011

Utfall Sydafrikanska vinklubben


Hur gick det då med leveransen från Sydafrikanska Vinklubben som skulle komma? Jo, den kom på utsatt tid och innehöll precis de flaskor jag beställt. Inte illa, det är så vi vill ha det.

Därmed kommer jag fortsätta beställa, och jag har även blivit lite mindre orolig för de redan beställda (och betalda) vinerna som ska komma framöver.

7 kommentarer:

Rickard sa...

Kontaktade Bring Express tidigare idag och undrade vad mina viner från samma best.period tagit vägen och fick till svar att det man inte hade någon registrerad order med mitt ordernummer. Skumt, ärendet fortsätter, har inte gett upp hoppet ännu utan hoppas få mina viner så småningom. Jag har beställt ett par gånger tidigare och det har fungerat bra frånsett att det saknades en butelj och man bytt ut ett vin mot ett annat i den första beställningen. Jag kan ha överseende med att det tar lång tid för vinerna att komma fram för priserna i de sk lagerrensningarna är sensationellt bra. Kan man bara lita på att det fungerar och vinerna kommer fram så skulle jag gärna beställa ofta härifrån men jag får se vad som händer med min senaste order och på vilket sätt man löser det. Känns inget vidare när man inte vet vad vinerna tagit vägen.

Rickard sa...

Pt II

Nu har det gått ytterligare en vecka men jag har fortfarande inte fått något svar från kundtjänst vart som hänt med mina viner. Det är just den obefintliga informationen som är så frustrerande. Det enda jag vill veta är vad som hänt med mina viner, när de kommer att levereras och framförallt OM de kommer att levereras. Noterar att man nu idag (21/1) har påbörjat ännu en lagerrensning där det finns en hel del fynd även om det inte är till lika fantastiska priser som vid de två tidigare reatillfällerna. Det finns dock en del som lockar men jag vågar helt enkelt inte beställa mera då man tydligen inte kan lita på om man får vinerna eller inte.

Henriette sa...

Själv beställde vi en massa vin från dem i våras (april) och först tog det svinlång tid innan leveransen kom - ca 1½ månad försenat men så var det också spå att det fattades 6 flaskor som var restade. Dessa skulle komma i nästa leverans. Vid dags dato har de ännu inte kommit trots att vi mailat flera gånger och även fått mail från Åke tillbaka om att vinerna ska skickas, inget svar efter det och föga förvånad är jag nu när jag försöker ringa kundtjänst och får beskedet "the number is not in use, please do not call again" ;p

Björn sa...

Det är synd att det är så mycket strul... jag vill verkligen gilla SAV. Tråkigt helt enkelt.

Jag beställde ändå en del från lagerrensningen nu eftersom förra leveransen kom fram prickfritt. Får hålla tummarna...

Janne sa...

Det skulle vara intressant att höra hur det har gått för Richard.

Cecilia sa...

Vi har varit i Sydafrika flera gånger och rest runt på vingårdarna. Tyvärr kan man inte köpa med vin hem, någon enstaka flaska om man vågar ha den i resväskan. Att sen komma hem och kunna beställa sydafrikanska viner är hur roligt och bra som helst. Vi har alltid fått våra viner, en gång hade något tagit slut men då fick vi pengarna tillbaka.
Man måste ha i åtanke att vinerna transporteras från Afrika!! Vi är bara glada att denna möjlighet finns.

vargen sa...

jag handlat jag får altid minna vinner fösent 1-2 månade men allt finns där.Problemet är att de ej svara i telefon otrevlig ton i mailj